divendres, 30 de juny del 2017

SOMNI D'UNA NIT D'ESTIU




Anit, 
tombat a la fresca sobre una hamaca vella, 
albirava el cel.

Els estels espurnejaven juganers 
davant el meu esguard calmat.

Fugaçment, una estrella es mogué, 
tot deixant la seua petjada allargada 
durant un únic segon al firmament.

Naïf de mi, 
no em vaig resistir a abraçar la tradició 
i vaig encomanar un desig.

Un desig que no era per mi. 
Un desig per ser regalat. 
Un desig en forma de somni.

El meu somni.

El somni d'una escola que cada dia siga millor.
D'una escola on els docents van a ella per aprendre.
On les famílies habiten les aules 
compartint el creixement dels seus infants.
On l'alumnat arriba al matí 
amb l'espurna de la il·lusió 
reflectida a la nineta dels ulls.
On la frase “Tota la tribu educa” 
deixa de ser un dita popular africana 
i es transforma en una realitat diària.

Una escola on l'administració 
creu en les seues paraules 
i actua amb conseqüència.
On la política muda la hipocresia predominant 
i pressuposta per a educació segons el que emana 
de les seus boques, plenes de buides promeses.
On construir un futur no estiga considerat una utopia, 
sinó com una obligació de tots i cadascun dels adults.
On no engalipem el jovent dins d'un vaixell a la deriva 
que fa aigua per tots els costats.

Una escola que, anys després, 
siga recordada pels adults 
amb un somriure que il·lumini les cares.
Que permeti viure aventures, 
viatjar arreu del món, 
visitar altres realitats, 
ser altres persones 
i obrir territoris sense explorar.

Que ajudi a construir un món millor.
Que cooperi. Que emocioni.
Que siga empàtica i solidària.

Una escola on cap infant se senti diferent.
On tothom trobi el seu lloc.
On el futur s'està bastint 
a cadascuna de les seues accions.

On la paraula ubuntu 
-jo sóc perquè vosaltres sou- 
estiga entre els objectius de 
qualsevol llei educativa.

Una escola que encomani la felicitat.
L'escola del futur.
I el futur és ara.

Tinc un somni. 
Un somni transformat en desig.
Tinc un somni d'una nit d'estiu. 
Somiem junts?

2 comentaris: